I. van Huizen
H.M. van Randwijklaan 18
1462 XS Middenbeemster
Telefoon: 0655075179
E-mail: optiek-support@ziggo.nl
WELKOM BIJ OPTIEK SUPPORT
Database gegevens
Database gegevens
Database gegevens
O P T I S W I S S
EN OPTIEK SUPPORT
CHEMIE TUSSEN ZWITSERLAND
EN MIDDENBEEMSTER
IN SLECHTS ANDERHALF JAAR TIJD WIST RENÉ AUSTIE ALS COUNTRY MANAGER HET INNOVATIEVE GLASMERK OPTISWISS IN NEDERLAND OP DE KAART TE ZET TEN.
INMIDDELS WORDT HET 100% ZWITSERSE BRILLENGLAS DOOR 22 ZELFSTANDIGE OPTIEKWINKELS VERKOCHT, VERSPREID OVER HET HELE LAND.
ZO OOK DOOR OPTIEK SUPPORT, DE WINKEL VAN IMMY VAN HUIZEN. WE SPRAKEN RENÉ EN IMMY IN DE BIJZONDERE WINKEL IN MIDDENBEEMSTER OVER HUN SAMENWERKING
Database gegevens
Optiek Support is de enige optiekwinkel in het prachtige, oer-Hollandse dorp en aangezien hier enkel wordt gewerkt met OptiSwiss, ziet een groot gedeelte van de
Beemsterlingen de wereld door het Zwitserse glas.
Wat Optiek Support onderscheidt van andere optiekzaken, is dat de eigenaar geen opticien, maar technicus is.
Immy van Huizen werkt in die hoedanigheid al 24 jaar in de optiek, weet álles van glas en slijptechniek, runde ooit de werkplaats bij een optiekketen
en verkoopt sinds acht jaar brillen in zijn eigen winkel, die is gevestigd in een dienstverlenend centrum.
Database gegevens
De werkplaats waar hij de glazen slijpt, heeft Immy in zijn woonhuis ondergebracht, maar binnenkort breidt hij de winkelruimte uit en verhuist de werkplaats naar de winkel.
Oogmetingen worden enkel op afspraak gedaan door gediplomeerd opticien/contactlensspecialist Esther Braak, een deskundige met 30 jaar ervaring.
Sinds november 2023 werkt Optiek Support samen met OptiSwiss. Een prille maar toch al stevige relatie waar beiden heel blij mee zijn.
Database gegevens
ENKEL VOOR DE ZELFSTANDIGE OPTICIEN
“Immy houdt van uitdagingen en wilde zich verdiepen in een compleet nieuw glasprogramma”, vertel René Austie.
"We hebben een heel makkelijk en prettig contact, een goede chemie met elkaar. Met OptiSwiss
trekkken we op de een of andere manier op natuurlijke wijze klanten aan die hetzelfde DNA hebben als wij.
Wat onze opticiens belangrijk vinden, is samenwerking met een glasleverancier die volledig onafhankelijk is en zich dus enkel richt op de zelfstandige opticien.
OptiSwiss werkt niet samen met ketens.
We leveren al sinds 1937 enkel aan onafhankelijke optiekwinkels. Onze klanten vinden het ook van belang dat alle producten uit één fabriek komen.
Elk glas met het OptiSwiss-logo komt daadwerkelijk uit Basel, is 100% Swiss made. Bovendien hebben onze producten
een verdraagzaamheid van 100% en daarom kunnen consumenten heel eenvoudig switchen naar onze glazen. Daar staan we echt om bekend”.
Database gegevens
PERSOONLIJKE BENADERING
“Wat ik belangrijk vind, is dat een glasleverancier mooie producten voor een goede prijs heeft”, legt Immy uit. “En ik wil geen gedoe, geen administratieve rompslomp.
Bij OptiSwiss verloopt het bestel- en leverproces vanzelf. Ook de service is erg goed.
Wat ik mooi vind, is dat het een klassieke bedrijfsstructuur heeft; een familiebedrijf met een persoonlijke benadering, precies zoals ik mijn klanten ook wil benaderen.
En er zit een vast team, zodat ik altijd contact heb met dezelfde mensen. Dat schept ook vertrouwen. Wat ik heel bijzonder vond, was dat ik door een Zwitserse medewerker
werd gebeld nadat ik de eerste bestelling geplaatst had; hij bedankte me voor de order. Dan voel je je als klant direct heel erg gewaardeerd”.
“Wanneer ik iets tegenkom dat voor Immy interessant kan zijn, waar hij als ondernemer zijn voordeel mee kan doen, stuur ik hem een berichtje”, vertelt René.
“Zo hebben we zeker eenmaal per maand contact, maar soms ook wekelijks. Dat wil ik graag zo houden, ook als het klantenaantal is gegroeid,
want ik vind dat persoonlijke contact heel belangrijk.
Het gaat om een combinatie van dat contact, maximale ondersteuning en het leveren van mooie, innovatieve producten voor een heel scherpe prijs.
Ik denk dat wij in de mix van producten gemiddeld zo’n 10% goedkoper zijn dan onze grote concurrenten”.
Database gegevens
Eén van de speerpunten van de OptiSwiss-collectie is Colors, het zonneglasportfolio, een uitgebreid palet van klassieke tinten en trendkleuren.
Sinds april dit jaar zijn er twee nieuwe kleurcategorieën beschikbaar: Essentials - met tijdloze tinten in bruin, groen en de nieuwe kleur carbon-grijs -,
en de Fashion-collectie, met nieuwe, verfijnde kleuren. Vanaf herfst 2024 wordt Colors uitgebreid met de collecties Lollipop en Contrast.
Voor elke kleurencollectie is een boekje met voorbeeldglazen van alle kleuren beschikbaar. Een ander paradepaardje van de Zwitserse fabrikant is Biometrics,
een brillenglas met optimale individualiteit.
Optiswiss nam altijd al zoveel mogelijk individuele parameters mee in de berekening en productie van premium multifocale glazen en een exclusieve samenwerking met OCULUS
heeft geresulteerd in extra mogelijkheden. De aanvullende meting met de Myopia Master® en rekening houdend met bepaalde biometrische parameters van de ogen,
in combinatie met de bekende individuele parameters, maken een absoluut nauwkeurige aanpassing van de lenzen aan het visuele systeem mogelijk. Een belangrijke innovatie,
die sinds april 2023 op de markt is. Een andere innovatie is Smyle, een brillenglas dat de myopieprogressie afremt.
René: “We leveren het product, de benodigde apparatuur en de ondersteuning. We zijn hiervoor de samenwerking aangegaan met BHVI, het Brien Holden Vision Institute.
Daar hebben we ook licenties. We hebben de resultaten van de onderzoeken afgewacht om deze te kunnen integreren in onze glazen.
Database gegevens
Wanneer een consument een volledig geïndividualiseerd glas wil hebben, kan dat. Maar als het op dat moment niet nodig is, doen we dat ook niet en krijgt de klant
een ander product dat voor hem of haar het maximale resultaat biedt, maar dan voor een toegankelijkere prijs. De kwaliteit voor de klant staat altijd voorop.
We proberen niet het duurste te verkopen, maar het product waar de klant het beste mee geholpen is. En Immy werkt ook op die manier.
Hij geeft heel veel persoonlijke aandacht aan klanten en kent ze allemaal bij naam. Je stapt hier voor je gevoel een huiskamer binnen waar echt naar je geluisterd wordt.
Er wordt een inventarisatie gemaakt: wat is nodig om de klant maximaal tevreden te maken, op basis van de oogmeting, interesses, hobby’s. En wat voor brillen horen daarbij”.
Database gegevens
VEEL VRAGEN EN HEEL GOED LUISTEREN
Immy: “Heel veel vragen stellen en heel goed luisteren, dat vind ik het belangrijkste. Iemand die hier woont en in Friesland werkt, gaat iedere dag over de Afsluitdijk.
Dan heb je dus glazen nodig waarmee je geen last hebt van de schitteringen op het water. Het is belangrijk zulke dingen over iemand te weten.
Altijd doorvragen dus. En dan het best passende glas daarbij adviseren. Klinkt heel eenvoudig, maar wordt nog te vaak niet gedaan”.
voor meer info: www.optiswiss.com